reede, 29. november 2013

Firmaautode maksustamise seaduseelnõust



Viimastel päevadel olen sattunud mitmete artiklite peale mis kõnelevad automaksust. Eestisse on vaikselt jõudmas uus maks - automaks. Esimese hooga mõtlesin, et Eesti on leidnud uue väljundi rohelisele mõtteviisile, kuid teemasse süvenedes sain aru, et päris nii see siiski ei ole.


Selgus, et antud uue maksu eesmärgiks on ideaalis vähendada ettevõtluses kasutavatele sõidukitele ettenähtud maksusoodustusi ning teha üldine Eestis valitsev olukord läbipaistvamaks. Seega see muudatus puudutab ennekõike ettevõtteid ja väiksemal määral ametiautode kasutajaid. Kõik me teame, et ametiautot ei tohiks isiklikul otstarbel kasutada, kuid seda tehakse sellegi poolest (loomulikult on ka erandid ja piirid, kuid neil pikemalt ei peatuks hetkel).


Valdo Randpere leiab, et selle muutusega peaks tegelema rahulikumas tempos ja andma kõikidele osapooltele aega oma seisukohti kujundada. Rahandusminister Jürgen Ligi aga üritab selle läbi sundida nii ruttu kui võimalik. Pakkus välja ka võimaluse, et kuni seadus pole vastu võetud, keelustatakse ära   ministeeriumide vahenditest 1,2% kasutusele võtt. 

Lähitulevik peaks näitama  kuhu antud küsimuses välja jõutakse. Automaksu seaduseelnõu rahuldamine või tagasilükkamine mõjutab ka seda, kas Eestis suudetakse täita umbes 24 miljoni euro suurune puudujääk riigieelarves või mitte. Kui otsustatakse automaksu teemal veel pikemalt peatuda, peaks leidma alternatiivse meetodi tuluallikana või lihtsalt kulusid kärpima.



Lisalugemist:

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar