Viimastel päevadel olen sattunud mitmete
artiklite peale mis kõnelevad automaksust. Eestisse on vaikselt jõudmas uus
maks - automaks. Esimese hooga mõtlesin, et Eesti on leidnud uue väljundi rohelisele
mõtteviisile, kuid teemasse süvenedes sain aru, et päris nii see siiski ei ole.
Selgus, et antud uue maksu eesmärgiks on ideaalis vähendada
ettevõtluses kasutavatele sõidukitele ettenähtud maksusoodustusi ning teha
üldine Eestis valitsev olukord läbipaistvamaks. Seega see muudatus puudutab ennekõike ettevõtteid ja
väiksemal määral ametiautode kasutajaid. Kõik me teame, et ametiautot ei tohiks isiklikul otstarbel kasutada, kuid seda tehakse sellegi poolest (loomulikult on ka erandid ja piirid, kuid neil pikemalt ei peatuks hetkel).
Valdo Randpere leiab, et selle muutusega
peaks tegelema rahulikumas tempos ja andma kõikidele osapooltele aega oma seisukohti kujundada. Rahandusminister Jürgen Ligi aga üritab selle läbi sundida
nii ruttu kui võimalik. Pakkus välja ka võimaluse, et kuni seadus pole vastu
võetud, keelustatakse ära ministeeriumide vahenditest 1,2% kasutusele
võtt.
Lähitulevik peaks näitama kuhu antud küsimuses välja jõutakse. Automaksu seaduseelnõu rahuldamine või tagasilükkamine mõjutab ka seda, kas Eestis suudetakse täita umbes 24 miljoni euro suurune puudujääk riigieelarves või mitte. Kui otsustatakse automaksu teemal veel pikemalt peatuda, peaks leidma alternatiivse meetodi tuluallikana või lihtsalt kulusid kärpima.
Lisalugemist:
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar